Daugeliui žmonių internetas yra svarbi gyvenimo dalis. Be šio pasaulio – nei iš vietos. Darbui, pramogoms, bendravimui… VISKAM. O kai internetas nustoja veikti tuomet, kai jo labiausiai reikia – pyktis yra nemenkas.
Interneto trikdžiai – gali būti tikrai nemaloni patirtis, o priežasčių, kodėl internetas neveikia – gali būti labai daug. Pateiksime kelias. Galbūt tai padės susitvarkyti su esama problema ir Jūsų atveju.
Turinys
1. Ar problema yra visur?
Pradėkite problemos identifikavimą nuo paprasčiausios žingsnio – patikros. Žiūrėkite, ar interneto nėra tik toje svetainėje, kurioje naršote, arba tik tame įrenginyje, kurį tuo metu naudojate. Jeigu internetas neveikia tik viename įrenginyje – ženklas, kad problema yra susijusi su juo, o ne tinklu apskritai. Gal netyčia išjungėte Wi-Fi mygtuką telefone arba kompiuteryje?
2. Ar esate prisijungę prie tinkamo Wi-Fi tinklo?
Patikrinkite savo Wi-Fi nustatymus ir žiūrėkite, ar tikrai esate prisijungęs prie tinklo SSID („service set identifier“). Persijungus – tikrai nebus sunku grįžti prie „savo ryšio“. Windows vartotojai gali pasikeisti „gaudomo“ ryšio prioritetą. Tik tuomet, kai jis neveiks – bus bandoma ieškoti kito, kuris yra pasiekiamas. Galiausiai, jeigu Jums patogiau – galite panaikinti automatinio prisijungimo parinktį. Tuomet tinklą kaskart rinkitės pats.
Iliustracija iš pexels.com
3. Diagnozuojama problema
Jeigu esate prisijungęs prie tinklo interneto tinklo – pasinaudokite Windows atliekama interneto problemos nustatymo funkcija. Spauskite dešinį pelės mygtuką, rinkitės „Trikdžių šalinimas“. Palaukite, kol sistema užsikraus ir pasiūlys galimus problemos sprendimo būdus.
4. Perkraukite modemą
Jeigu naudojatės Wi-Fi ryšiu – paprasčiausiai perkraukite modemą. Nors šiais laikais tai padaryti tenka tikrai retai, kadangi rinkoje siūlomi modemai nėra reiklūs, tačiau kartais reikia tiek mažai, kad internetas vėl atsirastų. Pabandykite – nieko neprarasite.
5. Patikrinkite interneto greitį
Jeigu internetas atrodo, lyg ir yra, tačiau veikia labai lėtai – galite patikrinti jo greitį. Vėliau reikėtų pažiūrėti – kokį greitį jums garantavo paslaugos tiekėjas. Patikrinti interneto greitį galite daugelyje svetainių, pavyzdžiui, speedtest.net ir panašiai. Rezultatas yra rodomas megabaitais per sekundę. Lietuvoje vienas dažniausiai pasirenkamų interneto greičių yra 1 Gb/s. Ar jis tikrai yra išvystomas pas jus?
Iliustracija iš pexels.com
6. Kenkėjai kompiuteryje
Kiek rečiau interneto trikdžius sukelianti problema yra interneto virusai. Tačiau jie, jeigu yra Jūsų kompiuteryje, tikrai gali paveikti interneto kokybę. Paprasčiausiai įjunkite antivirusinės programos patikrą ir žiūrėkite ar bus nustatomi virusai. Jeigu taip – išvalykite. Šiais laikais naudotis internetu bei neturėti antivirusinės programos, nepykite, bet kvaila.
7. Maršrutizatoriaus lemputės
Tikrinti verta ne tik kompiuterį arba telefoną (priklausomai per ką naršote), tačiau taip pat ir maršrutizatorių. Daugelis turi identifikavimo lemputes ir greta jų nurodytą informaciją – ką reiškia viena arba kita. Dažniausiai POWER mygtukas turi degti visada. Papildomai patikrinkite, ar dega (arba mirksi) Wi-Fi mygtukas. Jeigu ne – gali būti, kad čia ir yra problema.
Pasikartosime kad kartais reikia tik jį perkrauti. Tačiau jeigu ir tai nepadėjo – galbūt laikas seną maršrutizatorių keisti nauju?
8. Įjungtas skrydžio režimas
Maža smulkmena, kuri gali sutrikdyti jums mėgautis naršymo malonumais, yra netyčia išjungtas skrydžio režimas. Gali nuskambėti kiek juokingai, tačiau taip nutinka kur kas dažniau nei gali atrodyti. Ypač pas tuos, kurie turi vaikų. Mažiesiems dažnai patinka naudoti tėvelių telefonus, išbandyti įvairius mygtukus, o lėktuvo ikona taip traukia…
Iliustracija iš pexels.com
Jeigu problemos vis tiek rasti nepavyko ir internetas neveikia – siūlome susisiekti su savo interneto tiekėju.